Znanih je kar nekaj oblik vitamina D, kljub temu pa sta za nas zlasti pomembni dve obliki. To sta vitamin D3 in D2. D3 je imenovan tudi kot holekalciferol ter velja za edino obliko D vitamina, ki jo tvori naše telo in to seveda tudi naravno potrebuje. Prav tako tudi druga živalska bitka na zelo podoben način sintetizirajo tovrstni vitamin. Posledično ga lahko najdemo zlasti v maščobnih delih živali.

Ker je znanstvenikom uspelo odkriti, da je možno iz nekaterih vrst lišajev izločiti zadostne količine D3, se ga lahko v spremstvu primernega oljnega nosilca pripravi v obliki izdelka. Po drugi strani pa je D2 oblika vitamina D, ki jo ustvarjajo nekatere vrste rastlin, na primer gobe, ki so izpostavljene UV žarkom.

Pomanjkanje vitamina D3

Vse bolj se povečuje število zdravstvenih težav, na katere vpliva vitamin D oziroma pri katerih ta vrsta vitamina lahko pomaga pri preprečevanju. S pomočjo študij so dokazali kar nekaj ugodnih učinkov D3 na naše zdravje pa tudi, kaj lahko povzroča njegovo pomanjkanje.

Pomanjkanje D3 vitamina se pri otrocih lahko pokaže v rahitisu z deformacijami kosti. Pri starejših pa to povzroča osteomalacijo oziroma mehkost kosti z bolečinami v kosteh in mišicah. Nezadostna količina prav tako povzroča mišično nemoč, kar pa seveda povečuje možnosti padcev. Pomanjkanje lahko vpliva tudi na poslabšanje sladkorne bolezni tipa 2 ter na zmanjšanje ustvarjanja inzulina pri zdravih osebah. Premalo tovrstnega vitamina je lahko vzrok za sezonske čustvene motnje, kot je depresija.

Primerna količina vitamina D3

Če je vitamin D3 v telesu prisoten v zadostni količini, pa to seveda prinaša najrazličnejše ugodnosti. Prav vsako povečanje serumske ravni vitamina D v krvi za kar 10 % zmanjša tveganje za razvoj visokega krvnega tlaka. Dovolj visoke ravni imajo prav tako zaščitni učinek ter zmanjšujejo tveganje za razvoj multiple skleroze. Če je D3 vitamin zadosten v telesu, tako poskrbimo tudi za dober imunski sistem.

Še nekaj splošnih informacij o D vitaminih

Po določenih definicijah vitamin D sploh ne bi smel biti uvrščen med vitamine, saj ga telo lahko tvori samo. Vemo pa, da so po strogi definiciji vitamini tiste snovi, ki jih telo ne zmore samo tvoriti. Telo lahko D vitamin tvori, ko smo v večjim delom nezaščitene kože izpostavljeni direktnim sončnim žarkom. Ti morajo biti dovolj močni. Kljub temu da se v končni fazi torej spremeni v zelo pomemben hormon, ga zaradi zgodovinskih dejstev še vedno uvrščamo med vitamine.

V maščobi je topen. Čeprav se v telesu kopiči, je možnost za njegovo predoziranje skorajda zanemarljiva. Je neobčutljiv na toploto, posledično se pri termični obdelavi ne uniči. Po drugi strani je občutljiv na svetlobo in kisik.